Aankomst in Malta en eerste stage dag!

5 februari 2018 - Saint Julian's, Malta

Afgelopen donderdag 1 februari was het zover! Samen met mijn studiegenootje Elise richting Malta. Na afscheid te nemen van onze ouders en ik ook van Patrick, vlogen we rond 11.30 uur vanaf Schiphol en kwamen rond 14.30 uur aan in Malta. Vanaf het vliegveld zijn we per taxi naar ons appartement gebracht in St. Julians, hier werden we ontvangen door de huisbaas Anthony. We zitten in een appartement met 6 meiden, ik heb één Franse en Canadese huisgenoot en vervolgens drie Nederlandse huisgenoten. Het is een gezellig groep meiden en we spreken Engels met elkaar, hier moet ik trouwens nog wel even aan wennen..

Vrijdag zijn Elise en ik boodschappen gaan doen bij de Lidl in San Gwan (dorp verderop) We gingen in de bus met onze trolleys en tassen, zodat we veel boodschappen in één keer konden inslaan. Het voordeel van Malta is dat je voor €1.50 het eiland over kunt met de bus en daarnaast is de lokale bevolking erg behulpzaam als je niet weet of je de juiste bus hebt. :)  In de avond ben ik samen met alle huisgenoten uit geweest in Paceville (dit is de Barstreet in St. Julians). Dit was een erg gezellige en geslaagde avond!

Zaterdag ben ik samen met een aantal huisgenoten naar de JYSK in Lija geweest, omdat het kussen in mijn kamer een beetje te hard was, wou ik graag bij de JYSK een nieuwe kopen. Daarnaast waren mijn huisgenoten ook nog wat dingetjes nodig voor hun kamer. De terugweg met de bus was een hele ervaring, want telkens hadden we de bus gemist of stonden we aan de verkeerde halte of aan de verkeerde kant van de weg, dus uiteindelijk maar iemand gevraagd welke bus we moesten hebben.

Zondag ben ik naar het winkelcentrum 'The Point Shopping Mall' geweest, om nog even inkopen te doen ter voorbereiding op mijn eerste stagedag. Het was erg druk in het winkelcentrum en erg waren erg leuke winkels, veel winkels die we ook in Nederland hebben. Dus hier ga ik zeker nog vaker heen aankomende tijd! In Sliema kun je heel mooi aan de boulevard lopen met uitzicht op de hoofdstad Valletta, omdat de zon scheen was het extra mooi om te zien (zie foto). Toen ik terugkwam in het appartement heeft mijn Franse huisgenoot een Crêpe gemaakt, dit is een soort van pannenkoek met chocoladepasta, het was heerlijk. :)

Vandaag hadden Elise en ik onze eerste stagedag bij het Corinthia Hotel St. George's Bay. Wij lopen beide stage op de HR afdeling van dit hotel. De HR afdeling bestaat uit een HR manager, HR medewerker, HR financiën en Manager Training & Ontwikkeling. Corinthia Hotel heeft twee vestigingen naast elkaar, dit zijn Marina Hotel en St. George's Bay, deze hotels werken dan ook nauw samen met elkaar. We hebben in beide hotels een korte rondleiding gekregen, waarbij ik dacht wat een doolhof. De collega's op de afdeling zijn erg vriendelijk, wel moet ik er nog aan wennen dat de collega's soms Maltees tegen elkaar spreken. (dit is niet te verstaan) Verder ga ik deze week zien welke opdracht ik ga doen voor mijn stage. Hier laat ik binnenkort meer van weten! :)

Hieronder vind je nog een paar foto's van de afgelopen dagen.

Vertrek Schiphol​    De huisgenoten   Uitzicht op Valletta vanuit Sliema

​

Veel liefs,

Rianda

1. Groetjes Gerard en Fina.:
    5 februari 2018
    Al een mooi begin in Malta. Leuk verhaal verder veel succes de komende tijd.
  2. Gea:
    6 februari 2018
    leuk om je verslag even te lezen
  3. Gekelien:
    Hee Rianda,
    Zoo herkenbaar, haha geweldig!
    Een leuk begin van je avontuur. Veel plezier (: xx
  4. Lammy:
    6 februari 2018
    Dat ziet er allemaal goed uit Rianda. Gezellig met zo'n stel meiden.
    Fijne stage gewenst en we hebben nog contact.
    Groetjes.
  5. Angelique:
    6 februari 2018
    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt, veel plezier
  6. Jannie Hadderingh:
    Dag Rianda,
    Leuk om je verslag te lezen. We wensen jou daar, samen met de andere meiden, een hele fijne stage toe. Jullie maken er ongetwijfeld een mooie tijd van.