Eerste/tweede stageweek en Carnaval

13 februari 2018 - Saint Julian's, Malta

Het slapen hier in St. Julians is nogal wennen, vooral omdat er precies naast ons appartement wordt gebouwd. Dus elke ochtend word ik netjes gewekt rond 7.30 uur door de mensen die aan het bouwen zijn. Gelukkig is dit niet heel erg, want mijn stage begint rond 9 uur en moeten daarvan nog 20 minuten lopen naar het Hotel.

Stageweek 1

Mijn eerste paar dagen op stage heb ik veel gewerkt aan de personeelsdossiers, zo moest ik documenten scannen en vervolgens invoeren op de computer. Daarna werd het document gearchiveerd in het personeelsdossier. Deze werkzaamheden kun je best snel uitvoeren, maar helaas niet zo snel als je computer en het internet hier traag is.. Dus mijn geduld wordt hier aardig op de proef gesteld. ;)

Volgende week is Recognition Week in het Corinthia Hotel St. George's Bay. Dit is een week, waarin medewerkers in een goed daglicht worden gezet, dit wordt gedaan aan de hand van een Dinner. Vervolgens zal er volgende week vrijdag een lunch plaatsvinden met een speciaal thema. Voor het Dinner heb ik uitnodigingen aan de medewerkers moeten geven, op deze manier leerde ik de afdelingen en een aantal medewerkers kennen. Het is namelijk niet zoals in Nederland, dat je de eerste dag gelijk een rondleiding krijgt langs de belangrijkste afdelingen om jezelf voor te stellen, dit vond ik dan ook best wel gek. De eerste week was wel even wennen met de Engelse taal, maar de collega's op de afdeling zijn erg leuk! :)

Carnaval (Karnival) in Malta

Dit weekend werd er ook in Malta Carnaval gevierd. Hier keek ik in Nederland al erg naar uit, vooral ook om het verschil te zien tussen Carnaval in Noord-Nederland en Malta. Zondag zijn we met alle huisgenoten naar de Carnavalsparade in de hoofdstad Valletta geweest. In Malta noemen ze de praalwagens 'Floats', deze waren echt super mooi. Daarnaast zijn de kostuums die de mensen in de parade dragen ook zelfgemaakt. Ook zijn wij nog gebleven tot het donker werd, zodat we de floats konden zien met hun verlichting. De Carnaval in Malta was in één woord: Prachtig!  (zie foto's)

Stageweek 2

De Recognition Week is gisteren begonnen en we werden dus maandagochtend verwelkomd met een kop koffie en Maltese lekkernijen. Het thema van de Recognition Week is Valentijn, waarbij er dan ook overal versieringen hingen in dit thema. Elise is de afgelopen week bezig geweest met het maken van deze versieringen.

Het is de bedoeling dat ik de eerste paar maanden ga meelopen met de Learning & Development Manager, waarbij ik taken ga uitvoeren voor haar. De L&D manager ontwikkelt, organiseert en voert trainingen uit voor medewerkers. Vandaag gaf ze een training aan een medewerker van 9.00 tot 15.30 uur, ik vond het erg leerzaam om hierbij aanwezig te mogen zijn. In overleg met de L&D manager ga ik als schoolopdracht een training ontwikkelen (design maken) voor medewerkers, ik verwacht hier veel van te kunnen leren.

Veel liefs,

13 februari 2018
    Veel succes!😘
  2. Groetjes Gerard en Fina.:
    13 februari 2018
    Je bent al mooi actief bezig succes.
  3. Wendy:
    14 februari 2018
    Wauw Rianda! Erg leuk om je verhalen te lezen! Veel succes en geniet er van!
  4. Margreet Smit:
    14 februari 2018
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat daar op Malta! Wens je nog heel veel plezier en succes toe! Groetjes uit Schoonoord!
  5. Lammy:
    15 februari 2018
    Dat is een mooi carnaval.
    Goed te horen dat je het naar de zin hebt.
  6. Jannie Hadderingh:
    18 februari 2018
    Leuk om je belevenissen van de afgelopen week te lezen.
    Succes de komende weken!
    Fijn, dat je ook tijd hebt om de cultuur van Malta te leren kennen.