In de maand April bezoek gehad op Malta!

30 april 2018 - Saint Julian's, Malta

Week 1
Op woensdag 4 april kwamen tante Betty en mijn nichtje Marnel aan op Malta! Het was erg leuk om hun naar 2 maanden weer terug te zien en dat ze mij een bezoek kwamen brengen op Malta. Hiervoor heb ik vrijdag vrij gevraagd van stage, zodat ik drie dagen met hun mee kon om het eiland te laten zien.
Vrijdag zijn wij met de Hop on Hop off naar het zuiden van het eiland geweest. Zo hebben wij een bezoek gebracht aan het vissersdorpje Marsaxlokk, de Blue Grotto en de Hagar Qim Tempels. De Hagar Qim Tempels was ik zelf ook nog niet geweest, dit was erg indrukwekkend om te zien. (zie foto's)
Zaterdag zijn wij naar het eiland Comino geweest, omdat Betty en Marnel dit erg graag wouden zien en ik er zelf ook nog niet geweest was. Gelukkig was het deze dag erg mooi weer om met de boot naar Comino te gaan! Het water bij de Blue Lagoon was zo blauw als zwembadwater, echt mooi om dit te zien! Op de terugweg naar St Julians zijn we nog langs Popeye Village geweest, waar een mooi uitzichtpunt was. (zie foto)
In de avond ben ik nog samen met Marnel op stap geweest in Footloose, want op dezelfde avond was ook het Mega Piraten Festijn in Borger.
Zondag hebben wij de noord route met de Hop op Hof off bus gedaan, waar we zijn gestart zijn bij de San Anton Gardens, vervolgens naar de stille stad 'Mdina' en tot slot de Mosta Dome. De Mosta Dome is een grote kerk in een ronde vorm.

Week 2
Toevallig kwamen er deze week twee docenten van mijn opleiding HRM een gastcollege geven op Malta. Eén van de docenten is mijn docentbegeleider van mijn stage en kwam dus ook op bezoek bij mijn stageplaats. De andere docent is in Nederland mijn mentor, dus het is wel leuk dat ik beide docenten goed ken. Elise, Tessa (stagebegeleider) en ik hebben dinsdagavond dan ook een gastcollege mogen bijwonen van deze docenten. Na het gastcollege ben ik nog met Betty en Marnel uit eten geweest, want die vlogen woensdag ochtend weer terug naar Nederland.

Patrick op bezoek
Donderdag
kwam dan eindelijk Patrick! (: Vanuit stage ben ik Patrick gaan ophalen vanaf het vliegveld. Ik was zo blij om hem eindelijk weer te zien! Daarna zijn we doorgegaan naar onze Airbnb in St. Julians. In de avond zijn we lekker uit eten geweest en hebben we elkaar weer helemaal bijgepraat.
Vrijdag zijn we met een Jeep Tour naar Gozo geweest, hier gingen we de mooiste plekken van het eiland bekijken. Sommige plekken was ik al eerder geweest, maar er waren ook plaatsen wat voor mij nieuw was. We zijn gestart bij de Xewkija Church, daarna gestopt bij de Sanap Cliffs waar een mooi uitzichtpunt was. Vervolgens door naar de hoofdstad Victoria waar het Citadel te zien was. Daarna zijn we doorgereden naar Marsalforn, dit is het vissersdorpje op Malta waar we heerlijk hebben geluncht. Onderweg naar Marsalforn kwamen we langs de zoutpannen. Tot slot gingen we terug naar de Ferry richting Malta, maar eerst zijn we onderweg nog bij een mooi uitzichtpunt gestopt.
Zaterdag waaide het erg hard op Malta, dus toen zijn Patrick en ik naar de hoofdstad Valletta geweest en naar de The Point shopping Mall in Sliema. In Valletta zijn we gaan kijken bij de Upper Garden, want daar wordt dagelijks rond 12.00 uur met een kanon geschoten. Dit was erg leuk om te zien, want dit was voor mij ook de eerste keer. Zaterdagavond zijn we weer naar Valletta geweest, omdat hier een vuurwerkshow was, alleen dan een vuurwerkshow met ronde constructies.Dit was echt super mooi en bijzonder om te zien!  (zie video)
Zondag hebben Patrick en ik de zuid route gereden met de Hop on Hop off bus. Deze keer zijn we als eerste gestopt bij Vittoriosa, het stadje met de leuke smalle straatjes en een mooi fort met uitzicht op grote jachten. De tweede stop was bij het vissersdorpje Marsaxlokk, waar elke zondag een hele grote markt is, waar ze dan ook verse vis verkopen. De derde stop was bij Blue Grotto, daar hebben we even gewandeld en geluncht. Tot slot was de laatste stop bij mijn hotel waar ik stage loop, ik wou Patrick graag laten zien waar ik werk, dus zijn we bij het zwembad langsgelopen en hebben wij nog stiekem in mijn kantoor gekeken van de buitenkant.

Week 3
Maandag ging Patrick weer terug naar Nederland :( Gelukkig vloog hij pas rond de middag, dus kon ik hem nog gedag zeggen op het vliegveld. Het was toch wel heel moeilijk om dan weer afscheid te nemen van elkaar te nemen, maar wij konden beide terug kijken op een paar hele leuke dagen!

Vrijdag was het afscheidsfeestje van Mirthe, waarbij we gingen lasergamen met een grote groep. Vanuit deze groep heb ik ook weer twee meiden leren kennen uit Overijssel. Na twee maanden leer ik nu pas mensen uit het Noorden/Oosten kennen, er zijn hier namelijk ontzettend veel mensen uit het Zuiden.
Zaterdag zijn we met een groep gaan zip-linen in Migra. Dit was echt super tof om te doen! In de middag zijn we nog even naar het strand geweest met alle huisgenoten.(zie foto's)
Zondag ging ik meelopen met de Front Office Manager van het Corinthia Hotel, omdat ik dit moest doen voor één van mijn opdrachten voor school. In de avond zijn we met een paar huisgenoten Joris en Daan naar Café del Mar gegaan. Dit is een Beach club en toevallig kwam ik daar de Front Office Manager waar ik die dag mee had meegelopen ook weer tegen!

Week 4
Maandag begon de tweede Recognition Week van dit jaar. Dit keer was het thema 'Spring' (lente). Samen met mijn collega's hebben we de kantine versierd met allemaal bloemetjes. Vervolgens werd er rond lunchtijd allemaal lekkernijen aangeboden voor alle medewerkers. In de avond werden Elise en ik uitgenodigd om aanwezig te zijn bij het Diner wat speciaal werd georganiseerd voor uitgenodigde medewerkers. Het was erg leuk om zo'n diner mee te mogen maken in het hotel zelf. Het doel van deze week is dat er extra aandacht wordt geschonken aan de medewerkers.
Donderdag was het Joris zijn laatste dag op stage, dus na stage zijn wij met de collega stagiaires nog even een hapje en een drankje gaan doen in Henry J Beans.

Vrijdag was het Koningsdag! Ook in Malta werd dit grootst gevierd, zelfs bepaalde kroegen die oranje aankleding hadden. Voor Koningsdag hadden wij een uitnodiging bij de Nederlandse Ambassade. Eenmaal aangekomen in het huis (villa) van de Nederlandse ambassadeur, zien we allemaal mannen netjes in pak en vrouwen in jurken, komen wij als studenten eraan in onze oranje shirts en noem maar op, haha. Dit was wel erg grappig om te zien en natuurlijk kom je niet dagelijks in het huis van de Nederlandse ambassadeur. ;) Na de receptie bij de ambassadeur was er een bootfeest georganiseerd voor Koningsdag, hier heb ik twee Drentse meiden leren kennen. Ondanks dat ik dit jaar niet in Nederland Koningsdag vierde, was Koningsdag in Malta ook erg gezellig!

(Voor video's klik bovenaan de pagina op het kopje VIDEO'S)

(Zie foto's hieronder)

Veel liefs,
Rianda

1. Angelique:
    30 april 2018
    Weer leuk om te lezen Rianda
  2. Marion:
    30 april 2018
    Fijn dat je het nog zo naar de zin hebt Rianda! En leuk dat je steeds bezoek krijgt :).
  3. Betty:
    30 april 2018
    Appart om zo onze vakantie her te beleven!! Je hebt ons in een paar dagen veel laten zien. En ja... de blue lagoon is adembenemend mooi!!
    We hebben nu een indruk hoe je woont en werkt. En dat je optrekt met een stel leuke meiden, die de huisbaas op het dakterras opsluiten en zelf naar de Mac gaan😂😂 Geweldig, moet hij maar voor een warme douche 🚿 zorgen!!
    Nog heel veel plezier de komende tijd, zie uit naar je volgende reisverslag!
  4. Tosca:
    30 april 2018
    Jaa zo kan je het beste met je huisbaas omgaan 😂 en na heel vaak sorry zeggen kon hij het wel waarderen 😂😂😂

Liefs tosca
  5. Groetjes Gerard en Fina.:
    1 mei 2018
    Gelukkig dat je het nog naar je zin hebt .Leuk dat je Patrick weer hebt gezien. Even weer samen genieten. De tijd gaat alweer snel. Je hebt er weer een leuke verhaal van gemaakt.
  6. Jannie Hadderingh:
    2 mei 2018
    Rianda,
    Hartstikke mooi om weer een enthousiast verhaal van jou te kunnen lezen.
    Volgens mij heb je het daar heel erg naar je zin, ondanks dat je Patrick en je familie en vrienden voor een tijdje moet missen. Je slaat je er dapper door heen hoor!
    Aan de hand van jouw mooie foto's en video's krijgen wij met jou als reisleidster een duidelijk beeld van Malta. Geweldig!