De tweede maand vloog voorbij!

3 april 2018 - Saint Julian's, Malta

1e week van maart
Deze week was op mijn stage de oriëntatie dag van alle nieuwe stagiaires en medewerkers die in februari in dienst zijn gekomen. Tijdens mijn stage ben ik ook vooral bezig geweest met het voorbereiden van deze oriëntatie dag. De ochtend begon met een praatje van de General Manager Mr. Chappel, waarin hij vertelde over zijn levensverhaal. Na zijn opening kregen we vooral veel informatie over het Corinthia Hotel St. Georges Bay. Aan het eind van de dag hebben we ook nog een rondleiding gekregen in een aantal hotelkamers. Het was een erg leuke dag!

In het weekend was het super mooi weer! Samen met Diliana, Ceciel en Elise zijn we naar de 3 steden geweest, waar ik nu inmiddels 3 weekenden achter elkaar ben geweest. Maar het blijft elke keer toch weer prachtig! Omdat het zulk mooi weer was zijn we met een gondel langs de 3 steden en Valletta gevaren. De bestuurder van de gondel was een oud lief mannetje, die liedjes met ons ging zingen, haha.
Zondag zijn we met alle huisgenoten, vrienden van onze huisgenoten en vrienden van ons naar het strand 'Ghjan Tuffieha Bay' geweest. Dit strand ligt in het Noordwesten van Malta, ik vond het een prachtig strand. Tegen de avond gingen de meesten weer terug naar huis, maar Ceciel, Diliana en ik zijn blijven wachten tot de zonsondergang, dat was zeker de moeite waard. (zie foto's)

2e week van maart
 Deze week zijn Elise en ik samen met een aantal andere stagiaires paar dagen naar het hoofdkantoor van Corinthia in Valletta geweest, hier hebben we een vooral veel papierwerk voor hun moeten uitvoeren. Gelukkig, was het wel gezellig met de andere stagiaires! (:

Dit weekend hadden we 4 dagen vrij!
Vrijdag was namelijk het personeelsuitje van Corinthia Hotel, waarbij we naar Gozo gingen! Op Gozo gingen we een soort van speurtocht doen met een Jeep, waarbij we het eiland over moesten om vragen te beantwoorden over Gozo. Onze teamnaam was 'The Pink Panters', want we droegen roze shirts. Een teamgenoot van ons is erg bekend op Gozo, dus die liet ons ook hele leuke plekjes zien van het eiland! Aan het eind van deze dag hebben we nog afgesloten met een aantal collega's in het café Henry J Beans, wat van het Corinthia Hotel is. Ik heb ieder geval genoten van deze dag!
Zaterdag was het St. Patricks Day, hier had ik nog nooit eerder van gehoord. Maar het is dus een feestdag afkomstig van Ierland. Toevallig werd dit weekend het heel grootst gevierd 100 meter van ons appartement vandaan. Dus vanaf ons dakterras konden we hier al van genieten. Dus wij hebben een aantal mensen uitgenodigd en zijn vervolgens in de avond met z'n allen naar het festival gegaan. Uiteindelijk heb ik de avond afgesloten met Ceciel, Diliana en Mirthe in de Pub.
Zondag hebben we lekker uitgerust van de dag ervoor, aan het eind van de dag heb ik nog een wandeling gemaakt met een aantal huisgenoten.
Maandag was het een Public holiday in Malta, oftewel 'Feast of St. Joseph'. Dit wordt gevierd in Mdina/Rabat. Eerst zijn we eventjes rond gaan lopen door Mdina en hebben daar een heerlijke taart gegeten bij Fontella. Vervolgens zijn we naar Rabat gelopen, waar een fanfare speelde. Ook zijn we Rabat nog wat doorgelopen en daar kwamen we een mooie boog tegen en in de zijstraten lagen overal papier snippers. Aan het eind van de middag zijn we naar Valletta gegaan, want daar konden we de St. John Cathedral bekijken, dit was heel indrukwekkend en mooi.

3e week van maart
Deze week hebben alle nieuwe stagiaires een lunch gehad met de General Manager in Henry J Beans, dit was nog een onderdeel van de oriëntatie dag. We konden kiezen tussen een broodje hamburger of een kip wrap. Nou ik heb nog nooit zo'n lekkere kip wrap gehad. Ook kregen we als dessert appeltaart met vanille-ijs. Het was allemaal zo heerlijk!
Ook zijn we deze week begonnen met inpakken van Figolli, dit is een Maltese lekkernij, die wordt gegeten met Pasen. Het is een soort amandelcake met een glazuurlaagje.  Dit moest ik samen met een aantal andere stagiaires inpakken voor de hotelgasten. (zie foto)

Vrijdagavond zijn we met alle huisgenoten op stap geweest, dit was erg gezellig!
Zaterdag zijn we naar Vila Bologna en de San Anton Gardens geweest. Bij Vila Bologna moest een leuke braderie zijn, maar hier stond één eet kraampje. Dus daarna zijn we gelijk maar doorgegaan naar de San Anton Gardens, die paar 100 meter verderop lag. Hier staat het San Anton Palace, met daaromheen een prachtige grote tuin. Hier hebben we dan nog even wat gegeten met een aantal meiden en Joris.
Zondag heb ik in de ochtend een nek/rug massage gehad van een Thaise vrouw, dit was een hele ervaring maar het heeft uiteindelijk goed geholpen. Aan het eind van de middag had ik afgesproken met tante Lammy, want die was een weekend in Malta met vriendinnen. We hebben een drankje gedaan in Sliema en gezellig bijgekletst. Toch altijd leuk om weer bekende gezichten te zien, doet je dan toch een beetje denken aan thuis. In de avond vierde mijn huisgenoot Diliana alvast haar verjaardag met een paar meiden, de woonkamer was hiervoor helemaal versierd! Het was erg gezellig :)

Laatste week van maart
Deze week  heb ik een kortere stageweek i.v.m. Goede Vrijdag. Ik heb veel voor school gedaan op stage, het valt me toch heel erg tegen hoeveel er van me verwacht wordt qua schoolopdrachten. Maar zolang ik me maar aan mijn planning houd, komt het goed! Donderdagavond zijn Elise en ik naar de Lidl gegaan om boodschappen te kopen voor de Paasbrunch.

Dit weekend was het weer heerlijk weer! Dus hebben op Goede vrijdag eerst overdag lekker aan het strand gelegen in St. Julians. Tegen de avond zijn Elise, Joris, Luuk en ik naar Zebbug gegaan, waar een processie plaatsvond. Bij de processie liepen er verklede personen in een optocht, maar ook werd in deze optocht meerdere beelden van Jezus Christus gedragen. Aan de hand van deze optocht werd het verhaal uitgebeeld van de dag waarop Jezus Christus gekruisigd werd.
Zaterdag zijn Tosca (huisgenoot), Elise en ik weer naar het strand in St. Julians geweest, want het was nog steeds lekker weer. In de middag zijn Elise en ik begonnen met het maken van de Paasbrunch. Vervolgens hebben Joris, Luuk, Daan, Tosca, Elise en ik met z'n allen genoten van een heerlijke Paasbrunch en daarna nog op stap geweest.
Zondag 1e Paasdag hoorde ik allemaal muziek in onze straat, dus ik was benieuwd waar het vandaan kwam. Dus ik ben samen met Joris en Amke (beide stagiaires bij Corinthia) er naar toe gelopen. Het bleek een fanfare met daarachter een aantal personen die met een beeld van Jezus Christus liepen. Het blijkt dus een traditie dat ze de laatste 100 meter gaan rennen met het beeld, zeg maar rennend de kerk in. Dat ze renden met het beeld was best bijzonder om te zien en mee te maken.
(Klik voor video's van de processie bovenaan de pagina)

Hier vieren ze geen 2e Paasdag, dus ik was maandag gewoon weer op stage. Deze woensdag komen Betty en Marnel een week lang naar Malta. Vanaf volgende week donderdag komt Patrick, Ik kijk hier heel erg naar uit!

(Zie hieronder de foto's)

Veel liefs,
Rianda

1. Marnel:
    Weer een leuk verhaal rianda! En tot vanmiddag! 😉
  2. Groetjes Gerard en Fina.:
    4 april 2018
    Hallo Rianda zo te lezen heb jij het goed naar je zin weer een leuk verhaal en je ziet heel wat op zo,n eiland.Je kunt nu de dagen aftellen en dan komt Patrick .Geniet er maar lekker van en ook met je tante en nichtje.
  3. Patrick Kuipers:
    4 april 2018
    Trots op je! Ik ben al druk aan het aftellen🕰
  4. Gekelien:
    4 april 2018
    Ha Rianda, zo je maakt wat mee! Mooi om te zien en te lezen. Tijd vliegt voorbij. Veel plezier komende weken met familie en met Patrick. X
  5. Marjan Kuipers:
    5 april 2018
    Leuk om te zien, zo'n klein eiland met toch nog zoveel tradities en mooie natuur! Volgens mij zijn jullie daar ook met een gezellig groepje meiden, tof hoor! Doe de groetjes aan Betty en Marnel en veel plezier met elkaar! Liefs Marjan
  6. Lammy:
    5 april 2018
    Jullie hebben wel heel veel plezier en naast jullie werk zien jullie ook heel veel.
    Een aantal fotos nu voor mij herkenbaar.Was gezellig om jou te zien.
    Fijne tijd nog.
    Groetjes, Hans en Lammy.
  7. Opa en Oma:
    0pa en oma kuipers westerbork
    5 april 2018
    Hallo Rianda mooi om te horen dat je het daar goed naar de zin hebt.
    Wij hebben ook vier mooie dagen bij jou gehad en veel gezien. Geniet er van.
    Mooie foto 's gestuurd.
    Nog veel liefs van Opa en Oma toegewenst en doe de groeten aan tante Betty en Marnel.
  8. Mieke:
    5 april 2018
    Wat een mooie foto's allemaal en wat mooi dat je het zo naar je zin hebt. Aan je verhaal te lezen vermaak je je prima. Een hele mooie omgeving ook zo te zien. Kan me wel voorstellen dat je er naar uit kijkt dat Patrick komt. Geniet er nog maar van.
    Groetjes Mieke en Jans
  9. Anita:
    9 april 2018
    Rianda, wat weer een prachtig beschreven maand. We beleven het op deze manier goed mee. Succes. Graag tot een volgende update.
    Groeten B&A